2015. feb 22.

Citromos-kókuszos morzsa sütemény

írta: Gyenis Katalin
Citromos-kókuszos morzsa sütemény

Sokféle morzsa sütemény van, de ezzel a süteménnyel itthon még nem találkoztam. Véletlenül bukkantam rá egy angol szakácskönyvben, tetszett a recept, de azért alakítottam rajta a saját ízlésem szerint. Így egy teljesen egyedi süteményt kaptam, ami isteni finom lett. El is tettem a receptet a gyűjteményembe, mert biztos, hogy még el fogom készíteni.

sam_8970f.jpg

Morzsához:

200 g darált háztartási keksz

130 g cukor

250 g olvasztott vaj

80 g liszt (én kókuszlisztet használtam)

60 g kókuszreszelék

A hozzávalókat kézzel összekeverjük és egy sütőpapírral kibélelt (kb.23X33cm) tepsibe nyomkodjuk. Kb. 3 evőkanál morzsát tegyünk félre. Majd 200 fokra előmelegített sütőbe tesszük, amíg összeállítjuk a további hozzávalókat.

A következő lépés:

2 db felvert tojás

150 g cukor

100 g kókuszreszelék

2 citrom leve

Ezeket összekeverjük és a morzsás tésztára helyezzük. A tetejére elszórjuk a maradék morzsát, picit megnyomkodjuk és 180 fokos sütőbe helyezzük, ahol 25-30 percig sütjük. Amikor teljesen kihűlt és összeállt, akkor utána tudjuk szeletelni.

Szólj hozzá

édes