2015. jan 02.

Jégbe fagyott torta

írta: Gyenis Katalin
Jégbe fagyott torta

Ahogy leesett az első hó, egyből jött az inspiráció, hogy egy olyan tortát készítsek, ami úgy néz ki, mintha egy jeges kerítés venné körbe. Az sem baj, ha esetleg néhol töredezett, hiszen ettől lesz még inkább egyedi. Bármilyen színnel elkészíthetjük, nekem most piroshoz volt kedvem. Ráadásul ennek a tortának a piskótája is különleges, hiszen a piskótát megbolondítottam egy kis mogyoróval, ami igazán jól passzol a sajtkrémes töltelékhez.

10409030_1546714168902098_1426698278214312887_n.jpg 

Mogyorós piskóta

200 g barna cukor

200 g vaj

3 tojás

200 g liszt

fél csomag sütőpor

50 g darált mogyoró

Töltelék

250 g túró

300 g krémsajt

2 ek tejföl

50 g cukor

 

A piskótához keverjük habosra a vajat és a cukrot, majd egyesével adjuk hozzá a tojásokat és keverjük tovább. Ezután folyamatosan keverés mellett lassan szórjuk bele a sütőporos lisztet és a mogyorót. A kész tésztát tegyük 21 cm-es tortaformába és süssük 180 fokon kb. 30 percig.

A tölteléket habverő segítségével keverjük simára.

Ha kész a piskóta és kihűlt, vágjuk ketté és a töltelékkel kenjük meg a tortát.

Díszítésnek, a cukrot egy kis vízzel karamellizáltam és tettem bele piros ételszínezéket. Ezt egy kancsóba öntöttem és sütőpapírra rajzoltam vele, miután egy kicsit már elkezdett keményedni a karamell, de még formázható volt, akkor tekertem a torta köré. Lehet, hogy nem jön fel egybe és néhol eltörik, de az nem gond.

 

Szólj hozzá

torta