2015. jan 19.

Répatorta

írta: Gyenis Katalin
Répatorta

Amilyen egyszerű torta, olyan nehéz jó receptet találni. Nagyon sokat keresgéltem és kísérleteztem, végül találtam egy receptet, amit egy kicsit átalakítottam és kisült belőle egy igazán finom répatorta.

sam_8680f.jpg

300 g liszt

fél tasak sütőpor

1/4 teáskanál szódabikarbóna

1 teáskanál  őrölt fahéj

1/2 teáskanál őrölt szegfűszeg

1/4 teáskanál reszelt szerecsendió

1 csipet só

4 tojás

335 ml napraforgó olaj

250 g cukor

150 g reszelt sárgarépa

140 g apróra vágott dió

2 evőkanál forró víz

 

Két tojást válasszunk szét, és a tojásfehérjéből verjünk kemény habot.

Keverjük össze a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a fűszereket és a sót. Egy másik tálban keverjük  össze a cukrot, az olajat, majd keverjük bele egyesével a 2 egész tojást és 2 tojássárgát. Ezután jöhet hozzá a dió és a sárgarépa. Miután jól összekevertük, akkor folyamatos keverés mellett fokozatosan adjuk hozzá a lisztes keveréket és a 2 evőkanál forró vizet. Ha ezzel megvagyunk akkor óvatosan keverjük bele a tojásfehérjét, ügyeljünk rá, hogy ne nagyon törjük össze. 

170 fokon (gázon 2 fokozaton) süssük kb. 1 órán keresztül. Félidőtől tűpróbával ellenőrizzük a tésztát.

 

Sajtkrémhez keverjünk össze 175 g sótlan vajat 200 g krémsajttal és ízlés szerint cukorral. (én kb. 100 g cukrot tettem bele)

 

Szólj hozzá

torta