2018. dec 26.

Gesztenyés habos sütemény

írta: Gyenis Katalin
Gesztenyés habos sütemény

Erre a süteményre egyszerűen nem találok szavakat. El kell készíteni, meg kell kóstolni és akkor tudni fogjátok, hogy miről beszélek. Mennyei... :)

dscn5954.jpg

Piskóta:

4 tojás

50 g cukor

100 g liszt

20 g cukrozatlan kakaópor

Krém:

250 g cukrozatlan gesztenyemassza

250 g mascarpone

1 tk fahéj

egy csipetnyi mézeskalács fűszerkeverék

1 ek rum

3 ek porcukor

2 dl habtejszín

10 g zselatinpor

Tetejére: kakaópor

 

A piskótához a sütőt melegítsük előre 190 fokra. Egy téglalap alakú sütőformát béleljünk ki sütőpapírral.

A tojásokat a cukorral alaposan keverjük ki, majd adjuk hozzá a kakaóporral elkevert lisztet. A masszát öntsük a formába és süssük kb. 20 percig. (tűpróba nagyon fontos)

A krémhez a gesztenyemasszát villával összetörjük, majd hozzákeverjük a porcukrot, a rumot, a fűszereket és a mascarponét. A tejszínt verjük habbá, majd keverjük hozzá a zselatint. Én hideg vízben oldódó zselatinport használtam, amelyet a csomag leírása szerint elkészítettem. Végül a habot összeforgattam a gesztenyemasszával. Simára kevertem és az elkészült kihűlt, piskóta tetejére kentem.

Majd hűtőben pihentettem és tálalás előtt kakaóporral szórtam meg a tetejét.

Jó étvágyat hozzá! :)

dscn5942.jpg

 

 

Szólj hozzá

Sütemények