2014. nov 13.

Pesto

írta: Gyenis Katalin
Pesto

Gondolom Veled is előfordult már, hogy egy olyan készterméket vettél meg a boltban, ami egyáltalán nem volt finom. Én pont így jártam a Pestoval. Megvettem, egyáltalán nem ízlett és utána elhatároztam, hogy inkább elkészítem én, ami nem is olyan ördöngösség és még finom is. Azóta minden nyáron, amikor van bazsalikom nagyon sok Pestot készítek, hogy maradjon télire is.

1525519_1413222148917968_724290092_n.jpg

 

Friss bazsalikomot bárhol lehet már kapni, a lényeg, hogy kb. 2-3 marék bazsalikom levelet megmossunk, sóval, fenyőmaggal (lehet bármilyen más mag is, dió, pisztácia, mandula is) és 2 gerezd fokhagymával, (ha nem szereted annyira fokhagymásan akkor lehet kevesebb is) mozsárban krémesre törjük. Lassan hozzáadunk 1-2 deciliter olívaolajt és el is készült a friss házi pesto, mehet még rá parmezán sajt és tésztával összekeverve tálaljuk.

 

Szólj hozzá

szósz